با این شرایط نمی‌توان به بهبود اوضاع گردشگری و رشد اقتصاد دلخوش کرد؛

ویترین لک‌دار و زشت کشورمان پیش روی گردشگران خارجی! +فیلم

در حالی که مسئولان کشورمان بر ضرورت تقویت بخش گردشگری بارها تأکید کرده و دورنمای زیبایی از رونق گرفتن این بخش در اقتصاد و آینده کشورمان ترسیم می‌کنند، شواهد از ندید گرفتن بدیهی ترین اصول جذب گردشگر در کشورمان حکایت دارد؛ بدیهیاتی که در ویترین گردشگری کشورمان به روشنی به چشم می‌آیند و بسیار آزاردهنده به نظر می‌رسند.
کد خبر: ۷۲۷۹۶۲
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 09 September 2017
|
43557 بازدید
|
ویترین چیست و چه کارکردی دارد؟ آیا می‌توان ویترینی پر اشکال تدارک دید و انتظار جلب نظر مشتریان و افزایش شمارشان را داشت؟ کمی به این پرسش ها دقت کرده و سپس شرحی را بخوانید که یکی از گردشگران خارجی از ویترین گردشگری کشورمان ترسیم کرده است.

به گزارش «تابناک»، در حالی که مسئولان کشورمان بر ضرورت تقویت بخش گردشگری بارها تأکید کرده و دورنمای زیبایی از رونق گرفتن این بخش در اقتصاد و آینده کشورمان ترسیم می‌کنند، شواهد از ندید گرفتن بدیهی ترین اصول جذب گردشگر در کشورمان حکایت دارد؛ بدیهیاتی که در ویترین گردشگری کشورمان به روشنی به چشم می‌آیند و بسیار آزاردهنده به نظر می‌رسند.
 
تنها کافی است یک بار گذرتان به بزرگترین فرودگاه بین المللی کشورمان در حومه پایتخت بیفتد تا بوی بسیار نامطبوعی که در مسیر فرودگاه استشمام می‌شود، برای همیشه در خاطرتان لکه تاریکی حک نماید؛ اما نخستین برخورد (First Impact) گردشگران خارجی که با پرواز راهی کشورمان می‌شوند، از این هم دردناک‌تر است.

فرودگاهی آکنده از جمعیت که هنوز شیوه سوار و پیاده شدن از هواپیما در آن، شیوه‌ منسوخ چند دهه پیش جهان است و با رسیدن به سالن‌ فرودگاه، اسف‌بار‌تر هم می‌شود؛ انبوهی از جمعیت که در صفوف نامنظم برای عبور از گیت های بازرسی و گمرکی و ... قرار گرفته‌اند و از فرط خستگی و رعایت نشدن حداقل‌های مورد تقاضای ایشان، نارضایتی را در چهره بسیاری شان می‌توان دید.

وضعیتی که در امکانات نامناسب رفاهی نیز خودنمایی می‌کند و با رسیدن به مجموعه های حمل و نقل فرودگاهی و تاکسی سرویس‌هایی که گاه نرخشان برای جابجایی مسافر دست کمی از نرخ بلیت پروازهای خارجی ندارد، تکمیل می‌شود؛ مجموعه کاملی از عواملی که می‌توانند سفر نخست بسیاری از گردشگران خارجی به کشورمان را به آخرین سفر ایشان به این مقصد تبدیل کند.

اوضاع وخیمی که در فرودگاهی با نزدیک به سیصد پرواز در روز حاکم است؛ ویترینی به غایت زشت و پر ایراد از کشورمان که داعیه برخورداری از جاذبه‌های فراوان گردشگری در جهان را دارد و می‌خواهد به کمک این جاذبه ها، پذیرای خیل گردشگران شده و از این مسیر به رشد اقتصادی و توسعه دست پیدا کند؛ اما به قدر تدارک تصاویر و تابلوها یا بروشورهای معرفی چند جاذبه شاخص گردشگری کشورمان هم در برخورد نخست به مخاطبان چیزی عرضه نمی‌کند.

انگار نه انگار که جز انبوه بیلبوردهای تبلیغاتی و باجه‌های اطلاعات، تاکسی و بوفه، می‌شود و باید باجه‌ای برای معرفی جاذبه های گردشگری و فرهنگی، عرضه نقشه و یا فروش محصولات اینترنتی و چندزبانه مرتبط تدارک دید و در یک کلام، شرایطی فراهم آورد که میهمانان کشورمان به تکرار سفر به ایران ترغیب شوند.

وضعیتی که اگر بگوییم بسیار وخیم تر از این هاست، ممکن است به سیاه نمایی درباره وضعیت بزرگترین فرودگاه کشورمان محکوم شویم اما بی شک زشت ترین تصویری است که می‌توانیم پیش روی گردشگران خارجی قرار دهیم؛ گردشگرانی که این اوضاع را با اوضاع حاکم بر دیگر فرودگاه های جهان قیاس کرده و گاه این تصویر نامطلوب از کشورمان را به گونه ای به خارج از مرزهای کشورمان انعکاس می‌دهند که ده ها تأکید و قانون و مذاکره نمی‌تواند در جذب و دفع گردشگر به این میزان مؤثر عمل کند.

مثل این تصاویر که یک خانم اهل روسیه در اینستاگرام خود منتشر نموده و واقعی تر و گزنده تر از آن است که بتوان ردش کرد یا برایش دلیل تراشید؛ آنقدر واقعی که هر آن اراده کنید، می‌توانید نمونه در حال جریانش را در چند ده کیلومتری جنوب تهران، در فرودگاه پیشانی کشورمان ببینید و سری به تأسف تکان دهید!
 
تعداد بازدید : 8427
 
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۰
انتشار یافته: ۱۵۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
مساله عدم مدیریت یا مدیریت ضعیف نیست. مساله این هست که این موضوعات اصولا جز اولویت ها نیست. ما موضوعات خیلی مهمتری در دستور کار داریم...
یک فرزند شهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
یاد روز اولین افتتاح فرودگاه میافتم... واقعا حیف شد اون کنسیرسیوم خارجی رو برای ارائه خدمات فرودگاهی از دست دادیم.. کاش تابناک در مورد اون اتفاقات و برخوردهای خودسرانه هم مطلب مینوشت. هر چند میدونم از ترس فیلتر شدن از اینکارا نمیکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
تابی جان. این چهره زشت متاسفانه فقط در فرودگاه و ویترین نیست. متاسفانه داخل مغازه اجناس به مراتب بد تری دارد. محصول دست من وشما. خسته نباشی
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
ممنون که دلسوزانه نوشتی
ای کاش مسئولان بخو نن و توجه کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
همه ی اینا درست! ولی حرفای ایشون رو منعکس کردین چون یه خارجیه! ما برای خودمون ارزش قایل نیستیم, هزاران حرف هست... پیشنهاد هست... اعتراض هست ولی هیچوقت منعکس نمیشن!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
ای بابا ما که چندین سال برای همه چیز تو صف وای میسیم دارن از الان ابندیت میکنن طبیعی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
تجربه تلخ رفتار مامورانی که در پشت گیت ها نشسته و با مسافران برخورد می کنند. حکایتی اندوهناک از عدم آگاهی از رفتارهای توام با احترام و برخوردهای گاه کینه توزانه با گردشگران؛ به ویژه هم وطنان ایرانی که از خارج به ایران می آیند و یا می روند را به خوبی به نمایش می گذارد. ویترین مورد نظر شما سال هاست که رفتارهای بیمار گونه را به همه پیشکش می کند. امیدوارم که مقاله شما تلنگری بر مسوولین کشور باشد تا بدانند که باید داناترین و با ادب و با فرهنگ ترین ماموران را در دروازه های ورودی کشور بگمارند تا با همگان رفتاری بخردانه داشته باشند. رفتاری که نشان گر فرهنگ کهن و زیبای ایرانیان است نه فرهنگ کینه توزانه برخی ناآگاهان.
شاهرخ
|
Germany
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
منکر مشکلات فرودگاه امام نیستم علی الخصوص قسمت تاکسی ها که باور کنید یکی از دلایلی که کمتر میام ایران رفتارهای ناشایست بعضی از تاکسیهای فرودگاه هستش . اما باید اضافه کنم در چند سال گذشته چند بار گذرم به فرودگاه اصلی مسکو خورده و به نظرم یکی از بدترین فرودگاههای که من دیدم چه از لحاظ رفتار پرسنل و چه بی نظمی ساختاری . این خانمم از جای دیگه ناراحته داره اینجوری صحبت می کنه وگرنه هرکس گذرش به فرودگاه امام افتاده باشه می دونه که پاس کنترل اون جلوی صف قرار گرفته و ایشون امکان رصد پرسنلش رو از ته صف نداره که ببینه طرف رفته چای بخوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
اخ گل گفتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
بنده خودم شاهد این جور صحنه ها بودم . شاید باور نکنید که در فرودگاه پاریس تنها صف مسافران ایرانی بود که دعوا و درگیری لفظی در کنارساعتها انتظار رو میبینی. چه حسی پیدا می کنید وقتی مثلا در اداره، بانک یا هر جای دیگری ببینید ده ها نفر تو صف هستند در همان زمان کارمندان دیگری لم دادند ،گپ میزنند و چایی میخورند و به شما هم مثل یک طلبکار نگاه می کنند. یک خوردهغرور خودمان را کنار گذاشته از دیگران یاد بگیریم ،بد نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
ما دیروز ساعت 3 صبح وارد فرودگاه امام شدیم کلی مسافر تو صف منتظر مامور برای زدن مهر ورود بودند و می گفتند یک ساعته ما منتظریم تا مامور بیاد و مهر ورود بزنه و ما هم نیم ساعتی تو صف معطل شدیم تا آقایون مامور که رفته بودند بخوابند به صدای اعتراض مسافرین سلانه سلانه اومدند و غرغر زنان که ما از صبح اینجاییم بایستی کمی می خوابیدیم !!
کجای دنیا چنین حالتی رو دیدین؟
نه تنها توریست بلکه شهروند این مملکت هم اگه امکانش رو داشته باشه پا میزاره به فرار!
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات